Sunday, November 18, 2012

PAS siap hadapi PRU di tahap maksima


(Ustaz Hadi bersama Mohamad Sabu dan Mustafa menjawab soalan dari para perwakilan dalam sidang media selepas selesai muktamar)

Persiapan PAS bagi menghadapi Pilihan Raya Umum ke-13 berada pada tahap maksimum di seluruh negara, kata Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang.

Beliau berkata, persediaan rapi bukan sahaja ditunjukkan di negeri-negeri di bawah PAS tetapi juga di negeri-negeri di bawah pemerintahan BN.

"Saya bukan sahaja melihat mood perwakilan tapi melawat seluruh negara, ke kawasan-kawasan parlimen dan saya dapati persediaan pilihan raya sangat baik dan sangat memuaskan hati saya.

"Bukan sahaja di negeri-negeri PAS sudah memerintah tetapi termasuk di negeri bukan PAS memerintah termasuk Sabah dan Sarawak," kata beliau pada sidang media sejurus berakhirnya Muktamar Tahunan PAS kali ke-58 di Putik hari ini.

Muktamar PAS yang berakhir petang ini dalam suasana yang sangat ceria di kalangan semua pihak yang menyertainya kali ini.

Ucapan penggulungan yang dibuat oleh Presiden PAS dianggap yang terbaik dan memberikan motivasi kepada semua.

Muktamar dewan-dewan bermula Khamis lalu dengan pelbagai warna telah ditutup dengan paling baik oleh Tuan Guru Abdul Hadi.

Perwakilan dan semua pemimpin PAS telah berdiri tanda penghormatan di atas ucapan beliau yang amat bermakna itu.


Menang tumpuan utama



Menjawab soalan wartawan yang membangkitkan isu bakal Perdana Menteri selepas Pakatan Rakyat mengambil alih Putrajaya pula, Ustaz Hadi tetap menegaskan ia bukan fokus utama.

"Tiada ketetapan siapa jadi Perdana Menteri," jawabnya ringkas lalu disambut Setiausahanya, Datuk Mustafa Ali, "nak jadi Perdana Menteri kena menang sebanyak mungkin. Kalau tak menang tak boleh jadi Perdana Menteri,"

Muktamar berakhir kira-kira jam 2.30 petang selepas ucapan penangguhan dari Ustaz Hadi.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...