Sunday, March 25, 2012

Apa rahsia Muhyiddin tak jadi turun Parit Buntar Sabtu lepas?


Muhyiddin Yasin
Rasanya ramai yang kecewa bila Muhyiddin Yassin, Timbalan Perdana Menteri merangkap Timbalan Presiden Umno tak hadir di majlis pelancaran Hari Air Sedunia peringkat Kebangsaan yang diadakan Sabtu lepas.

Majlis yang diadakan di Dataran Persisir Sungai Kerian, Parit Buntar dijadualkan akan dirasmikan oleh Muhyiddin Yasin tapi yang hadir cuma Peter Chin Fah Kui, Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air yang bacakan teks ucapan perasmian.

Sebelumm ni, masa rasmikan Hari peladang Penternak dan Nelayan, Najib Rosmah Perdana Menteri janji nak buat Hospital Pakar di Parit Buntar selain berbagai projek bernilai RM555.06juta termasuk untuk projek tebatan banjir.
Madu Tualang Asli. 1KG RM60 sahaja. Hubungi PakDin 019-5672201 
{Sumber: ohparitbuntar.com]
Ramai yang tertanya-tanya, apa pulak janji pembangunan yang Muhyiddin akan umumkan untuk orang Parit Buntar. Takkan Timbalan Perdana Menteri sanggup turun Parit Buntar dengan tangan kosong.

Malangnya walaupun dah heboh kata Muhyiddin akan turun Parit Buntar dengan helikopter dan persiapan pun dah dibuat untuk tempat landing di padang Sekolah Menengah Seri Perak, Muhyiddin akhirnya ponteng.

Maka kecewalah orang Parit Buntar.

Cuma yang mushkilnya, pasai apa pulak Muhyiddin tiba-tiba batalkan kehadiran dia di Parit Buntar.  Dalam laporan di akhbar pasai program Hari Air Sedunia tu pun langsung tak cerita sebab musabab pasai apa Muhyiddin tak jadi mai Parit Buntar.

Sungguh, aku pun taktau pasai apa. Setakat ni infomer yang aku ada pun takdak maklumat. Sapa-sapa yang ada maklumat cantik jugak kalau boleh kongsi kat sini. Aku yakin ada rahsia pasai apa tiba-tiba Muhyiddin tak jadi mai Parit Buntar.

Setakat ni aku cuma boleh buat andaian. Andaian aku Muhyiddin tak jadi turun Parit Buntar termasuk Taiping hari tu ada sangkut paut dengan pemilihan calon Umno untuk PRU 13 yang akan bagi kesan kepada pemilihan dalam mesyuarat Agung Umno yang mungkin akan dilbuat selepas PRU13.

Apa pun, mStar melaporkan:
[Sumber: mStar]
Takkan takdak yang ada maklumat kot?

Sumber: http://cenangau.blogspot.com/2012/03/apa-rahsia-muhyiddin-tak-jadi-turun.html#ixzz1q8l7xzAe
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...