Monday, January 7, 2013

Wanita dikurung 12 hari,,Tebusan RM30 juta,


 Tebusan RM30 juta, wanita dikurung 12 hari



Lokasi dua penculik ditembak mati dalam kejadian tembak-menembak malam tadi.



IPOH - Dua penjenayah yang dipercayai menculik seorang ahli perniagaan di Taiping, dekat sini, ditembak mati selepas berbalas tembakan dengan polis di sebuah rumah berhampiran bekas tapak penjualan susu getah Kilometer 76 Jalan Sitiawan-Taiping, Trong, semalam.

Kedua-dua penjenayah tersebut berusia 42 dan 35 tahun masing-masing berasal dari Puchong, Selangor dan Kangar, Perlis.

Dalam kejadian yang berlaku pada 26 Disember tahun lalu seorang wanita berusia 52 tahun diculik sekumpulan empat lelaki di hadapan rumahnya di Taiping, dekat sini.

Sebelum itu, kumpulan penjenayah terbabit cuba menculik anak saudara lelakinya berusia empat tahun namun kehadiran mereka disedari mangsa.

Mangsa yang melihat kejadian itu diculik kumpulan tersebut dan dikurung selama 12 hari sehingga dia ditemui malam tadi.

Dipercayai suspek meminta wang tebusan sebanyak RM30 juta serta berlaku tawar-menawar antara keluarga mangsa dan suspek.

Ketua Polis Perak, Datuk Mohd Shukri Dahlan berkata, kira-kira jam 9.45 malam, Pasukan Khas Polis yang diketuai Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Negeri, Datuk Mohd Dzuraidi Ibrahim menyerbu ke lokasi mangsa dikurung untuk menyelamatkannya.

Menurutnya, pasukan terbabit bertindak atas maklumat siasatan dan ketika cuba menyelamatkan mangsa berlaku adegan berbalas tembakan antara polis dan penjenayah.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...