Tuesday, July 24, 2012

Nik Aziz Pertikai Freemason Yahudi dalam Pentadbiran Malaysia





Disusun Oleh: Ahmad Henry 

Pada 25 Oktober 1978 iaitu ketika berlangsungnya persidangan Parlimen, Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat mempersoalkan tindakan kerajaan membiarkan organisasi Freemason didaftar dengan banyaknya di Malaysia. 

Tuan Guru Nik Abdul Aziz yang ketika itu merupakan Ahli Parlimen Pengkalan Chepa membangkitkan persoalan itu kepada Tun Hussein Onn yang juga Perdana Menteri ketika itu. Beliau mendedahkan organisasi Freemason ketika itu sudah melebihi 55lodges (bangunan seperti kuil) dan ahlinya pula sudah mencapai 2,984 orang termasuk seorang berjawatan menteri. Pada waktu itu, rata-rata umat Islam sudah mengetahui bahawa organisasi Freemason ini ditubuhkan untuk menghancurkan umat Islam pada masa depan.

Justeru, amat memeranjatkan apabila Menteri Dalam Negeri ketika itu iaitu Tan Sri Ghazali Shafie mendakwa pihak kerajaan tidak berhasrat untuk menghalang pendaftaran pertubuhan itu. Pada hari ini, organisasi Freemason berkembang pesat dan mempunyai cawangan di seluruh Malaysia. Lebih mendukacitakan, ramai profesionalisme Islam termasuk ahli politik menyertai organisasi ini. 

Berikut ialah senarai bangunan Freemason atau lodge yang masih aktif di Malaysia: 
• No. 100, Jalan Junid, 84000, Muar, Johor 
• Jalan Abu Bakar, Johor Bahru, Johor. 
• No. 136, Jalan Utama, Georgetown. 
• No. 27, Jalan Sultan Azlan Shah, Ipoh, Perak. 
• Jalan Chan Koon Cheng, 75000, Melaka. 
• Jalan Penghulu Cantek, Seremban, Negeri Sembilan. 

RUJUKAN: Ibnu Yaacob. 2010. Rahsia Simbol Yahudi, Kulim-Kedah, Moon Media Enterprise. 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...